ပုလင္းမ်ားက ႐ိုက္ခြဲ လိုက္ၿပီျဖစ္ေသာ ခ်င္း႐ုိးရာ ေခါင္ရည္အိုး

0

By ဆာေလာင္း(မတူပီ) – “ေတာင္ေပၚေခါင္ရည္ခ်ဳိျမျမ တစ္က်ဳိက္ေလာက္ေသာက္ရင္အေမာေျပ၊ ဒါဟာလဲ ခ်င္းျပည္ ရဲ ့ဓေလ့ တစ္ခုပါ” ဆိုၿပီး အဆုိ ေတာ္ ဆလိုင္းေသာနက ေရးစပ္သီဆိုခဲ့ဖူးသည္။ ဒါေပမဲ့လည္း မတူပီၿမိဳ႕မွာေတာ့ သီခ်င္းထဲက ခ်င္း႐ိုး ရာ ေခါင္ရည္ဟာ အဘက္ ဘက္ေသာ ထိုးႏွက္မႈေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရလို႔ အက္ကြဲစ ျပဳလာပါၿပီ။

ေခါင္ရည္ဟာ တကယ္ေတာ့ ခ်င္းတုိင္းရင္းသားတို႔ရဲ႕ အျမတ္တႏိုးထားခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသားသေကၤတပါ။ ေခါင္ရည္ဟာ အရက္ ႏြယ္၀င္ တစ္မ်ဳိးျဖစ္ၿပီး ကေစာ္ေဖါက္ထားေသာ ရုိးရာအရက္ဆိုလည္း မမွားပါဘူး။ အေရာင္ကေတာ့ ခပ္ေနာက္ ေနာက္ အျဖဴေရာင္ ျဖစ္ၿပီး အရသာကေတာ့ ခ်ဳိၿမိန္ပါတယ္။

ေခါင္ရည္ျပဳလုပ္ရာမွာ ဆန္၊ ေျပာင္းဖူး ဒါမွမဟုတ္ ဆပ္နီ ျဖစ္ေစ အသံုးျပဳႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္အသံုးျပဳမယ့္အရာကို အေအး ခံ၊ ဖြဲၾကမ္းနဲ႔ ေရာၿပီး တေဆးထည့္၊ ၿပီးရင္ အဖံုးကို ေလလံုေအာင္ ပိတ္ထားရပါတယ္။ ေခါင္ရည္ကို အမ်ားအားျဖင့္ အ ရြယ္အစား မတူညီတဲ့ အိုးေတြနဲ႔ ေဖာက္တာျဖစ္ၿပီး ႏွစ္ရွည္ထားခ်င္သူေတြကေတာ့ ဗူးသီးေျခာက္ထဲ ထည့္၊ အ၀ကို ဗူးသီး ေျခာက္နဲ႔ ျပန္ဖံုးၿပီး ပ်ားဖေယာင္းနဲ႔ လုံေအာင္ပိတ္ထားရပါတယ္။ အမ်ဳိးအစားအလိုက္ ေခါင္ရည္ သိပ္တဲ့ေနရာမွာ တခ်ဳိ႕ က သံုး၊ ေလးလ နဲ႔ ျပန္ေဖာက္ေလ့ ရွိသလို တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး ထားေလ့ရွိပါတယ္။

“ အခု အဘိုးက အသက္ (၉၀) ရွိပါၿပီ။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ပြဲလုပ္တဲ့ေနရာ ျဖစ္ျဖစ္၊ အိမ္ေဆာက္ သက္ကယ္မိုးၿပီးရင္ ျဖစ္ ျဖစ္ အဘိုး ရဲ ့အေဖက ေခၚသြားေလ့ရွိၿပီး အဘိုးပါးစပ္ထဲက ေခါင္ရည္ အက်န္ေတြကို ခံြ ့တိုက္ေလ့ရွိတာကို သတိရတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ (၂၀)အထိေတာ့ ေခါင္ရည္ေသာက္ျဖစ္ေသးတယ္၊ ခ်က္အရက္ေတာ့ လံုး၀မေသာက္ပါ။  ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ေခါင္မထည့္ျဖစ္ေတာ့ မေသာက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး” ဟု ခ်င္းတုိင္းရင္းသား အဘိုးႀကီးတစ္ဦးက မီးလႈံ ေဆးတံေျပာင္းရွဴရင္း ေခါင္ရည္အေၾကာင္းကို ရွင္းျပခဲ့တယ္။

ဓာတုပစၥည္း မပါ၀င္တဲ့ ေခါင္ရည္ဟာ ခ်င္းတိုင္းရင္းသားေတြၾကားက လူမႈဆက္ဆံေရးကိုလည္း တည္ေဆာက္ေပးတတ္ ပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကား မေျဖရွင္းႏုိင္တဲ့ ျပႆနာရွိရင္ ေခါင္ရည္ အတူစုပ္ရင္း ေျဖေဖ်ာက္ၾကေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကိုယ့္အိမ္ကို ေဆြေတြ မ်ဳိးေတြလာတဲ့အခါ၊ ဧည့္ေကာင္းေဆာင္ေကာင္းေတြ လာတဲ့အခါဆိုရင္ ေခါင္ရည္ဟာ ဧည့္ခံစရာ တစ္ရပ္အျဖစ္ အၿမဲတမ္း ပါ၀င္ေလ့ ရွိပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ေတာင္လဲဆုိရင္ ပြဲတစ္ခုခုလုပ္တုိင္း၊ အလွဴတစ္ခုခုလုပ္တုိင္း ေခါင္ရည္ မပါရင္္ အမ်ားက ကဲ့ရဲ့ျခင္းကို ခံရေလ့ ရွိပါတယ္။

ေခါင္ရည္ေသာက္သံုးျခင္းဟာ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေကာင္းမြန္တဲ့ ရလဒ္ေတြ ေပးတယ္လို႔ သုေတသန စာတမ္း မျပဳစုထားရေသးေပမယ့္လည္း ေရွးလူႀကီးေတြကေတာ့ “အခုေနာက္ပိုင္း ေခါင္ရည္အစား ခ်က္အရက္၊ ပုလင္းထဲက အရက္ေသာက္ေသာသူအမ်ားစု အသက္(၄၀) ၀န္းက်င္ေတြ ေသဆံုးကုန္ၾကၿပီ၊ ေရာဂါအမ်ဴိးမ်ဴိးရရွိေနၾကၿပီ၊ မေသသင့္ ဘဲအေသေစာေနၾကၿပီ”ဟု ေဆးတံေျပာင္းကို ေဆးလိပ္မီးညိွရင္း စိတ္မသက္မသာႏွင့္ အသက္(၉၀)အရြယ္ အဘိုးႀကီးက ဆိုလိုက္ပါတယ္။

မတူပီၿမိဳ႕ကို ၾကည့္လုိက္ရင္ အေပၚယံဘီယာဆုိင္နာမည္ခံ အရက္ဆုိင္ေတြက ဟိုးအရင္ကထက္ ပိုမ်ားလာပါၿပီ။ ေကာက္ ယူရရွိတဲ့ စာရင္းေတြအရ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ အရက္ဆုိင္ေပါင္း ရွစ္ဆုိင္ရွိလာၿပီး ေနရာတုိင္းမွာလည္း ဘီယာ၊ အရက္ေၾကာ္ျငာ ေတြက ပလူပ်ံေနပါတယ္။ အဲဒီအရက္ဆုိင္ေတြမွာ ဘီယာအျပင္ တျခားေသာ အရက္အမ်ဳိးအစားေပါင္းစံုကို ဒီဇိုင္း ဆန္းဆန္း ထြင္ထားတဲ့ ပုလင္းေတြနဲ႔ ေရာင္းေနၾကတာပါ။ အဲဒီ အရက္ဆုိင္ေတြမွာ တစ္ေန႔ကို ဘီယာအပါအ၀င္ အရက္မ်ဳိးစံု ပုလင္းေပါင္း ၅၀ ခန္႔ ေရာင္းရေနရတယ္လို႔ သိရၿပီး ဒီအတုိင္းဆိုရင္ ဆုိင္ရွစ္ဆုိင္ဆုိေတာ့ ပုလင္းေပါင္း ၄၀၀ ကို ေန႔စဥ္ ေရာင္းေနရတဲ့ သေဘာပါ။

“တဖက္မွာ ျပည္မက အရက္ဘီယာေတြေစ်းႏႈန္းခ်ဴိသာစြာျဖင့္ ၀ယ္လို႔ရတယ္၊ အခု ခ်က္ခ်င္း၀ယ္ ခ်က္ခ်င္းေသာက္ လို႔ရတယ္၊ အခု ေခါင္ရည္က တအိုးမွာ ၂၀၀၀၀ ေက်ာ္နဲ႔ ၀ယ္ရတယ္၊ ဥပမာ ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္နဲ႔ အရက္အေကာင္းစား ဘလက္လယ္ဘဲလ္ေတြ ၀ယ္လို႔ရတယ္၊ ေခါင္ရည္က ႏွစ္ရက္သံုးရက္ေလာက္ မွာေသာက္ရတယ္” ဟု ေခါင္ရည္အစား ပုလင္းေတြနဲ႔ ထည့္ထားတဲ့ ဘီယာနဲ႔ အရက္ကို ေသာက္သံုးေနတဲ့ အသက္ ၃၀ အရြယ္ လူငယ္တစ္ဦးက ဆိုပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အရက္ဘီယာ ေသာက္သံုးမႈ ျမင့္တက္လာရျခင္းဟာ အားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ၀င္လာတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြနဲ႔ ေနရာတုိင္း၊ အခ်ိန္တိုင္း လြယ္လင့္တကူ ရတဲ့အခ်က္ဆုိရင္ မမွားပါဘူး။

ေသာက္သံုးမယ္ဆုိရင္ လနဲ႔ခ်ီ ေစာင့္ဆုိင္းရတဲ့ ေခါင္ရည္အစား လြယ္လင့္တကူရတဲ့ ဘီယာက လူငယ္ေတြအတြက္ အႀကိဳက္ေတြ႕စ ရာ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒါ့အျပင္  အရက္၊ ဘီယာဆုိင္ေတြဟာ အားလပ္ခ်ိန္ မ်ားလာတဲ့ လူငယ္ေတြအတြက္ ဆံုစည္းရာေနရာ တစ္ခုျဖစ္ လာျခင္းကလည္း အရက္၊ ဘီယာ ေရာင္းခ်ရမႈကို အားေပးလ်က္ ရွိပါတယ္။

“က်ေနာ္တုိ႔က ေပ်ာ္ခ်င္လို႔ ေသာက္တာဗ်၊ လူငယ္ေတြ စံုဖု႔ိကလည္း ဒီေနရာေတြက အဆင္ေျပတယ္။ အလုပ္မရွိတဲ့ အခ်ိန္ ပဲ ေသာက္ျဖစ္တာပါ။ အလုပ္ရွိတဲ့အခ်ိန္ကေတာ့ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အလုပ္က တစ္ပတ္လံုး မရွိဘူးဆုိရင္ ေတာ့ အဲဒီ ဘီယာ၊ အရက္ဆုိင္မွာပဲ အခ်ိန္ျဖဳန္းရေတာ့တာေပါ့” ဟု လူငယ္တစ္ဦးက ဆုိသည္။

ဘီယာ၊ အရက္ေတြကို လူငယ္ေတြ ေသာက္သံုးမႈ ျမင့္တက္လာခ်ိန္မွာ ေခါင္ရည္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘာသာေရးေက်ာင္း ေတြမွာလည္း ကန္႔သတ္မႈေတြ ရွိလာတာက ေခါင္ရည္ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကို ေရွ႕ဆက္မရေအာင္ ဟန္႔တားလို႔ ေနပါတယ္။

“ကြ်န္ေတာ္တို႔ရြာမွာ အရင္တုန္းက ေခါင္ရည္ထည့္ၾကတယ္၊ ေသာက္ၾကတာေပ့ါ၊ ေနာက္ပိုင္းခရစ္ယာန္သာသာနာျပဳ Pastor ေတြ၊ တရားေဟာဆရာေတြက ေခါင္ရည္ေသာက္တဲ့လူေတြ ေစတန္၊ နတ္ဆိုးလို႔စြပ္စြဲတယ္၊ ေခါင္ရည္ေသာက္တာ ဘုရားသခင္ မႀကိဳက္ဘူး၊ အျပစ္သားလို႔ေျပာၾကေတာ့ ေနာက္ပိုင္းရွက္ေၾကာက္လို႔ေခါင္ရည္မေသာက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ထည့္ လည္းမ ထည့္ေတာ့ဘူး၊ တခ်ဴိ႕တရားေဟာဆရာေတြက ေခါင္အိုးကို ရိုက္ခြဲၾကတယ္” ဟု ေခါင္ရည္ေသာက္သံုးသူတစ္ဦး က ဆိုသည္။

ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သင္းအုပ္ဆရာတစ္ဦးကလည္း “ေခါင္ရည္တင္မဟုတ္ဘူး မူးယစ္ေဆး၀ါးမွန္သမွ်မသံုးတာေကာင္းတယ္ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကုိယ္ခႏၶာတစ္ခုလံုးဟာ ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းထားတဲ့အတြက္ သန္႔ရွင္းရမယ္ မဖ်က္ဆီးရဘူး’’ဟု ဆိုထားျပန္ပါတယ္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဘာသာေရးအရ တားျမစ္မႈမ်ား ရွိလာပါေစ အရက္၊ ဘီယာဆုိင္မ်ားကေတာ့ အခုအခ်ိန္အထိ လူစည္ ကားေနဆဲပါ။ သို႔ေသာ္ အတည္ျ႔ပဳခ်က္ မရႏုိင္ေသးေပမယ့္ ဓာတုေဆး၀ါး လံုး၀မသံုးစြဲဘဲ ခ်က္လုပ္တဲ့ ေခါင္ရည္ကေတာ့ တစ္စထက္ တစ္စထက္ ေနာက္တန္းကို ေရာက္လာေနပါၿပီ။

႐ိုးရာဓေလ့အေပၚ အေျခတည္ခဲ့တဲ့ ေခါင္ရည္တည္ျခင္း အေလ့အထဟာ တကယ္ေတာ့ ထိန္းသိမ္းထားရမယ့္ အေမြအႏွစ္ တစ္ရပ္လို႔ ဆုိသူေတြ ရွိလာပါၿပီ။

“ေခါင္ရည္ကုိ မထိန္းရင္လည္း အရက္၊ ဘီယာက ရွိေနမွာပဲ။ ေခါင္ရည္ကို မူးယစ္ေဆး၀ါးအျမင္နဲ႔ မျမင္ေစခ်င္ဘူး။ ေခါင္ရည္ကို ႐ိုးရာဓေလ့ဆိုတဲ့ အျမင္နဲ႔ ထိန္းသိမ္းသင့္တယ္။ ဘာသာေရးအျမင္နဲ႔ေတာ့ မၾကည့္နဲ႔ေပါ့။ အခုက သင္းအုပ္ ဆရာေတြက တားလည္း ေသာက္ေနၾကတာပဲေလ။ ႐ိုးရာအေနနဲ႔ ေခါင္ရည္ကို ထိန္းသိမ္းသင့္တယ္” ဟု တီးတိန္ၿမိဳ႕နယ္မွ သင္းအုပ္ဆရာ တစ္ဦးက ဆုိပါတယ္။

သူတို႔ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ထိန္းသိမ္းရမယ္လို႔ ဆုိေစကာမူ ႐ိုးရာေခါင္ရည္အိုးေတြဟာ ေခတ္ေပၚ ဒီဇိုင္းစံုနဲ႔ ထုတ္လုပ္ေန တဲ့ အရက္၊ ဘီယာေတြေနာက္ ေရာက္ၿပီး ထိန္းသိမ္းမယ့္သူ ရွားပါးလာေနပါၿပီ။ ေခါင္ရည္ကို မူးယစ္ေဆး၀ါးဆိုတဲ့ ႐ႈေထာင့္ကေန မၾကည့္ဘဲ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးတမ္း ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္ၿပီး မတိမ္ေကာမပေပ်ာက္ခင္မွာ အခ်ိန္မွီ ထိန္းသိမ္းသင့္ၿပီဆိုတာ တပ္လွန္႔တင္ျပလိုက္ပါတယ္။

(စာေရးသူ ဆာေလာင္းသည္ အပတ္စဥ္ထုတ္ေ၀ေသာ The Matupi Times ဂ်ာနယ္မွ အယ္ဒီတာတစ္ဦးျဖစ္သည္။)

Share.

About Author

Leave A Reply

*